Winnaars CMTA 2022 – De mooiste cases in de spotlight!

Onder inspirerende leiding van Oscar-kenner René Mioch werden op maandagavond 28 november de winnaars van ‘Content Marketing, The Awards’ op het Mediapark in Hilversum bekendgemaakt. Een gedenkwaardige avond waarop trotse winnaars na 2 jaar eindelijk weer het beste werk uit de contentmarketing toonden.

Met 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België deed ‘Content Marketing, The Awards’ (CMTA) zijn naam in zowel kwaliteit als kwantiteit eer aan. De ruim 200 gasten zagen in hoog tempo alle winnaars hun prijs in ontvangst nemen. Maar liefst 11 CMTA-Medals voor creatie en 9 CMTA-Medals voor distributie, en 15 bronzen, zilveren en gouden Awards voor B2B, B2C, B2E, Non-Profit, en Campagnes werden namens de jury’s uitgereikt.

Een drijvende kracht binnen contentmarketing
Op de vraag van René Mioch waarom de CMTA zo belangrijk is voor het contentmarketingvak antwoorde voorzitter Coen Zeevenhooven: “Platform Content Marketing is al jarenlang inhoudelijk de drijvende kracht achter contentmarketingawards in Nederland. Met de lancering van “Content Marketing, The Awards” verzekeren we ook de continuïteit en onafhankelijkheid van kwalitatieve awards binnen dit vakgebied. Daarmee komt het beste werk van leden én niet-leden in de spotlight te staan en inspireren zij opdrachtgevers en collegamarketeers.”

Contentmarketing is een vaste waarde
Daarna was het tijd voor de uitreiking van de Medals en Awards. Ramona Chang, overall juryvoorzitter van de CMTA, werd gevraagd welk beeld naar boven kwam drijven na het beoordelen van alle inschrijvingen en nominaties: “Contentmarketing heeft de afgelopen 2 jaar tijdens ‘corona’ eens te meer aangetoond een vaste waarde te zijn voor bedrijven. Dat hebben we gezien aan de hoeveelheid merken die zwaar op content inzetten en ook de grote hoeveelheid kwalitatieve cases”, aldus Ramona.  “Het is bovendien opvallend om te zien hoe contentmarketing ook buiten de puur commerciële toepassing zijn plek heeft. Bijvoorbeeld bij personeelswerving en -binding. Contentmarketing vervult een groeiende rol in de B-to-E-communicatie en de zogenaamde ‘war on talent’ .”

Een uiteenlopende selectie
Het overzicht van alle CMTA-winnaars hieronder geeft een goede indicatie van de breedte van de contentmarketingsector. In totaal ontvingen 18 inzendende bureaus diverse prijzen voor uiteenlopende opdrachtgevers.

Dankzij de hechte relatie tussen Platform Content Marketing en zijn Belgische evenknie Custo waren er ook een aantal prachtige cases uit België. Zij vertrokken uiteindelijk trots met maar liefst 6 prijzen weer uit Nederland.

Uitblinkers en de Special Apprecation Award

De Gouden Award-winnaars bij elkaar

Elk jaar zijn er wel een of twee cases die opvallen en de boventoon voeren in het ontvangen van prijzen. Dit jaar was dit N=5. Het bureau won maar liefst 6 prijzen, waarvan 3 voor één klant, namelijk ABN AMRO. Deze opdrachtgever kennen we ook als awardwinnaar uit eerdere jaren in samenwerking met diverse contentmarketingbureaus. Een mooi voorbeeld dat een goede opdrachtgever ook consistent in staat is om talenten bij bureaus het mooiste werk te laten maken.

 

Roderick Cremers (r) ontvangt namens alle betrokken partijen de Special Appreciation Award voor NLvoorElkaar uit handen van Coen Zeevenhooven (Voorzitter Platform Content Marketing)

 

 

Aan het eind van de avond werd ter afsluiting – en buiten de reguliere competitie – de Special Appreciation Award toegekend aan de case NLvoorElkaar, die iedereen wel langs heeft zien komen in coronatijd. Roderick Cremers nam deze prijs namens alle participerende partijen in ontvangst uit handen van Platform Content Marketing-voorzitter Coen Zeevenhooven. “Deze case laat zien hoe krachtig content is in de moeilijkste communicatietijden, en welk fenomenaal resultaat bereikt kan worden als diverse partijen samenwerken om de beste content te maken”, aldus Coen Zeevenhooven.

 

De Winnaars van de CMTA 2022 zijn:

CMTA-Award B2B

  • GOUD – com&co, met Agency Life voor Teamleader
  • ZILVER – N = 5, met Ondernemen is vooruitkijken voor ABN AMRO
  • BRONS – MPG, met Rabobank & Elektrificatie voor Rabobank

CMTA-Award B2C

  • GOUD – Zandbeek, met Dit is jouw tijd voor NHA Thuisstudies
  • ZILVER – The Fat Lady, met Building an IBD community voor Takeda
  • BRONS – Happy Horizon, met Cross-channel campagne voor Mountainbike-Community voor SHIMANO

CMTA-Award B2E

  • GOUD – N = 5, met The Dark Side of Money voor ABN AMRO
  • ZILVER – The Fat Lady, met UGent´ers: The UGent Community voor Universiteit Gent
  • BRONS – LVB (becoming iO), met Beste Verstaanders voor Philadelphia

CMTA-Award Non-Profit

  • GOUD – Fresh Bridge, met Sanquin Wereld Bloed Donor Dag voor Sanquin
  • ZILVER – Zandbeek, met De Newsroom voor Rijkswaterstaat
  • BRONS – Axioma, met AAN voor Provincie Utrecht

CMTA-Award Campagnes

  • GOUD – N = 5, met Ondernemen is vooruitkijken voor ABN AMRO
  • ZILVER – LVB (becoming iO), met The Exit Years voor ABN AMRO MeesPierson
  • BRONS – LVB (becoming iO), met Erfgenamen voor ABN AMRO MeesPierson

Medals Creatie

  • Beste Video-Serie – Zandbeek, met De Newsroom voor Rijkswaterstaat
  • Beste Video-Serie – Crocodile Agency, met The Dean voor KPN
  • Beste Video-Serie – DentsuACHTUNG, met Rare Tijden voor KPN
  • Beste Content Design – N = 5, met Dare to be You voor Shoeby
  • Beste Contentplatform – N = 5, met Zomerlezen voor Blink
  • Beste Fotografie – N = 5, met Dare to be You voor Shoeby
  • Beste Podcastserie – Audio agency Airborne, met Verborgen Verhalen voor ANWB
  • Beste Print Cover – MPG, met Cover Rituals Magazine voor Rituals
  • Beste Print Magazine – MPG, met Medewerkersmagazine Whatsgoingon voor A.S. Watson Benelux
  • Beste Shortform Video – Propaganda, met Istoir – De geruisloze terugkeer van Boris voor Istoir
  • Beste Stand-Alone Video – 1Camera, met Samen leven volgens Achmea voor Achmea

Medals Distributie

  • Beste Social Media-aanpak B2C – The Fat Lady, met Studiekiezers voor Universiteit Gent
  • Beste Distributievernieuwing – Crowdmedia, met Landstede MBO verovert TikTok voor Landstede MBO
  • Beste Geïntegreerde Distributie- en promotie-aanpak – Axioma, met AAN voor Provincie Utrecht
  • Beste Influencer-inzet – Megawatt, met #WhatTheFanta Unfolding Flavours voor Coca Cola Nederland – Fanta
  • Beste Landingspagina – Axioma, met Booster voor OOMT
  • Beste Organische Conversie – The Fat Lady, met De virtuele projecties voor Universiteit Gent
  • Beste Paid Conversie – The Post, met Indoor Climate Solutions voor Wavin
  • Beste Partnerdistributie-aanpak – LVB (becoming iO), met The Exit Years voor ABN AMRO MeesPierson
  • Beste PR-inzet – Marcommit, met HR in de spotlight voor Visma | Raet

Meer informatie?

Alle winnaars en genomineerden vind je op de CMTA-pagina op Marketingreport.

Related Posts

Partners