CMTA is een permanent podium voor markante contentmarketing cases

Markante contentmarketingcases verdienen permanente zichtbaarheid. Als inspiratie. Als proeve van ambachtelijke bekwaamheid in creativiteit en creatie. En als bewijs van effectiviteit om marketingdoelen te realiseren.

Online biedt CMTA dat podium 365 dagen per jaar, van 1 juli tot en met 30 juni 2022. Op 24 juni 2021 werd dit in de vorm een hybride live event tot leven gebracht en werd het CMTA-jaar afgetrapt. 

 

Deelnemen

365 dagen per jaar op dit podium

De CMTA website is 365 dagen per jaar het online platform waar marketeers en brand owners een breed pallet met gevarieerde cases kunnen zien. De bureaus die de cases  gerealiseerd hebben, lichten hier beknopt de essentiële onderdelen toe: de briefing waarin de uitdaging en doelen worden benoemd, de aanpak en uitwerking waar via analyse naar strategische en tactische keuzes wordt gewerkt, en het resultaat van de case.

 

CMTA bundelt de cases die hebben laten zien welke resultaten met contentmarketing bereikt kunnen worden. Tegelijkertijd tonen ze hoe groot het talent is wat in Nederland en België hun creativiteit en vakmanschap inzet om op internationaal niveau mee te draaien. Zo zijn diverse cases ook de trotse winnaar van een internationale Content Marketing Award. 

 

Het belangrijkste doel van CMTA is vooral om de ervaringen van de makers achter de cases een podium te delen. Wat waren de uitdagingen? Welke opties waren inzetbaar? Waarom zijn welke keuzes gemaakt en wat leren we voor nu en later van het bereikte resultaat. Het jaarlijkse CMTA live-event biedt de mogelijkheid om deze verhalen direct te horen van die makers.

Live & interactief tijdens het CMTA event

Tijdens het CMTA live event werden actuele cases nog verder uitgediept. In hoog tempo kwam een selecte groep cases langs. Door het verantwoordelijke bureau werd het verhaal achter de case toegelicht: briefing, aanpak, uitwerking en resultaten. In deze ‘reverse-pitch’ werd het verhaal achter de case vanuit insiders-perspectief gepresenteerd en kregen alle bezoekers en kijkers van het event de kans om een kijkje in de keuken te nemen.

 

Maar, zoals bij een goed pitch gebruikelijk, blijven er ook altijd vragen over…Voor die vragen is het feedback panel samengesteld. Een panel van 3 onafhankelijke én ervaren professionals die van de hoed en de rand weten. Zij schromen niet om de prangende vragen te stellen die ook de kijkers graag beantwoord zien. We zitten bij elkaar om van praktijkcases te leren en daarbij blijft geen enkele vraag onbeantwoord. 

 

Het CMTA live event vond plaats op 24 juni 2021 vanuit het OBA theater in Amsterdam, met een beperkt publiek conform de geldende Corona-richtlijnen, en online via een goed bezocht Zoom webinar

 

CMTA is een initiatief van Platform Contentmarketing, het kennisplatform voor contentmarketing in Nederland.