Carien de Bas is freelance marketingstrateeg. We spreken haar over haar tijd bij FrieslandCampina en haar ervaring als merkstrateeg. Zij is ook een van de juryleden van de Content Marketing Awards.
Kun je vertellen waar jij je zoal mee bezig houdt?
Ik ben sindskort als marketingstrateeg voor mezelf begonnen. Inmiddels ben ik ruim 23 jaar werkzaam binnen FMCG. De afgelopen 13 jaar als Marketing Manager bij FrieslandCampina en daarvoor tien jaar in het vakgebied corporate communicatie zoals bij Schuitema/C1000 en als Directeur Corporate Communicatie bij Super de Boer. Mijn achtergrond o.g.v. crisis- en issuemanagement en woordvoering is erg nuttig als marketeer.
Ik help grote A-merken en organisaties bij het aanscherpen van hun merkpositionering. Mijn expertisegebieden hierbij zijn duurzaamheid en sport zoals rondom de Olympische en Paralympische Spelen. Op dit vlak liggen vaak grote strategische vraagstukken die ik als projectleider, sparringspartner of trainer in co-creatie de CEO/CMO en het marketingteam oppak. Vaak hebben bedrijven veel mooie initiatieven en maar onvoldoende tijd en expertise om te zorgen voor maximale impact en waardecreatie. Hierbij werk ik vanuit toekomstvisie naar realisatie, van strategie naar executie… lees hier verder