Wellant Live

Opdrachtgever: Wellantcollege
Bureau: SOCIAL.INC

Het grootste schoolfeest van Nederland

SOCIAL.INC is een digital brand publishing bureau. SOCIAL.INC is onderdeel van de MPG.Group.

Thuis, maar toch samen: Snelle, Pjotr, Edson da Graça en Lieke Hammink bouwden een digitaal en interactief feest voor alle leerlingen, studenten, docenten en medewerkers van Wellantcollege.

Delen:

De Uitdaging

Het schooljaar ’19-‘20 dreigde door corona voor alle leerlingen van Wellantcollege als een nachtkaars te doven. Afgesloten met digitale lessen, toetsen en tentamens. En zónder fysiek school- of eindexamenfeest. Want feest vieren op 1,5 meter, dat is geen feest. En dat terwijl zo’n feest voor veel eindexamenkandidaten ook het afscheid betekent van hun schoolperiode. SOCIAL.INC liet het er niet bij zitten en ontwikkelde een digitaal alternatief, zodat alle 16.000 leerlingen en studenten van Wellantcollege, toch op een onvergetelijke manier het schooljaar konden afsluiten.

De aanpak

In slechts vier weken ontwikkelden we WELLANT LIVE: een interactief schoolfeest via TikTok, YouTube en Zoom. Vanuit de studio stond host Edson da Graça in contact met een virtuele ‘Green Room’ met leerlingen en studenten. Zij konden vragen stellen aan artiesten Snelle en Pjotr, die beiden een optreden gaven. De rest van Nederland deed mee via de YouTube chatbox. En daar ging het los, met ruim 25.000 chatberichten tijdens de liveshow, die ruim een uur duurde. Deze productie is ontwikkeld met Bruut Amsterdam.

De pre-party van WELLANT LIVE startte twee weken voor het feest op TikTok. Daar deden leerlingen en studenten mee aan de #ChooseYourCharacter Schoolfeest Challenge. Tijdens het feest daagde TikTok creator Lieke Hammink de vier finalisten uit voor een ‘Watch it Once’ Challenge. De finalisten hebben ‘on the spot’ haar choreografie op Pjotr’s track ‘Regendruppels’ nagedaan. De kijkers konden stemmen met emoji’s en kozen zo samen met Lieke de winnaar: vmbo-leerling Koen.

Zoals op ieder schoolfeest waren ook de docenten, conciërges en receptionisten van de partij. De docenten deden een dappere poging om TikToks op te nemen. En de conciërges en receptionisten namen videoboodschappen op om de leerlingen en studenten te bedanken en een mooie zomer te wensen.  Uit ons netwerk hebben we een panel van jongeren gevormd om keuzes voor het programma en de activatie te toetsen. We wilden er zeker van zijn dat iedereen – van brugklasser van 11 tot mbo-afstudeerders van 22 – zich kon herkennen in de line-up van artiesten en creators.

Resultaten

De livestream werd door duizenden leerlingen, studenten, docenten, ouders en andere geïnteresseerden bekeken. Voor onze moderators was het hard werken: tijdens de stream kwamen er ruim 25.000 comments binnen via de YouTube chatbox. Binnen 24 uur stond de teller op 30.000 YouTube views. Op TikTok behaalden we ruim 1.1 miljoen hashtag views.  Ook in de media was er veel aandacht voor het event. O.a. RTL Nieuws, NOS Stories, NOS Jeugdjournaal, Het Parool, AD, Qmusic en veel lokale media hebben aandacht aan WELLANT LIVE besteed.

Tags:,
Onze andere cases:Klik hier

Contact

Contactpersoon: Annelotte Pera
Functie: Business Director