VeteranenInstituut

Opdrachtgever: VeteranenInstituut
Bureau: MPG.

Magazine, podcast en bijlages die er echt toe doen

Voor het VeteranenInstituut verzorgt MPG het magazine Checkpoint, de podcasts ‘Ereplek’, de extra bijlages en verschillende videoproducties.

MPG is een marketing- en contentbureau dat zorgt voor groei door verbinding. MPG is onderdeel van de MPG.Group

Delen:

De Uitdaging

Geef het magazine van Het Nederlands Veteraneninstituut een modernere en frisse uitstraling en verleg inhoudelijk het accent om een grotere en jongere groep veteranen aan te spreken. De doelstellingen: versterken van veteranengevoel en de veteranentrots, verbinden van veteranen van verschillende uitzendingen, versterken van de onderlinge waardering en erkenning, veteranen faciliteren en stimuleren om zich als ambassadeur te profileren in de samenleving, laten zien dat het NLVi dé autoriteit en kennisexpert is op gebied van veteranen.

De aanpak

Design van Checkpoint verfrist naar eigentijds design en inhoudelijk een stevige bladformule neergezet. Checkpoint is offline en online te lezen, een aantal vaste rubrieken is online doorvertaald. Videoreeks ‘Brothers in Arms’ ontwikkeld en de rubriek Ereplek (backcover) is ook uitgewerkt in een podcast. Een deel van de content wordt via website en socials van het Nederlands Veteraneninstituut gedeeld.

Resultaten

69% van de veteranen voelt verbondenheid met elkaar

71% leest het hele magazine

Men geeft een 8 als waardering

Tags:,
Jaar:,
Onze andere cases:Klik hier

Contact

Contactpersoon: Piet Hein Goossens
Functie: brand director