85.000 vakmensen online up-to-date houden van de ontwikkelingen binnen de mobiliteitsbranche

Delen:

De Uitdaging

De technologische ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche voeren elkaar razend snel op. Om bij te kunnen blijven is het voor vakmensen belangrijk dat zij hun vakmanschap continu blijven ontwikkelen. Aan OOMT de taak om de 85.000 professionals te informeren en inspireren.

Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen? Hoe kan jij daarop inspelen, welke kennis heb je nodig en hoe kom je tot die kennis?

De aanpak

Axioma bedacht de redactionele formule Booster: een (online) inspiratieplatform wat inspeelt op de actualiteiten binnen de branche.

Met de inzet van het Booster-platform, het jaarlijkse Booster magazine, campagnes en advertising op social media, hebben we de binding met de doelgroep versterkt.

We hebben de menselijke kant van het verhaal uitgelicht: wat betekenen nieuwe trends voor de werkplaats en voor jouw dagelijkse werkzaamheden? Maar ook: waar kan OOMT jou mee helpen?
Met deze echte, herkenbare content van de medewerkers uit de branche, kunnen we inspirerende verhalen vertellen. De verrassende interviews en vlogs komen rechtstreeks vanaf de werkvloer en worden afgewisseld door podcasts, inspirerende video’s en passende activatie. Het inspirerende platform vult zo het informatieve deel van de website oomt.nl aan.

Resultaten

Inspelen op actualiteiten en inzetten op inspiratie loont.

Het bereik en de betrokkenheid is verhoogd. En dat zien we terug in de resultaten. Het aantal gebruikers en de unieke paginaweergaven laten zien dat de vakmensen de weg naar het platform weten te vinden. Daarnaast heeft de content van Booster ook effect op de social kanalen van OOMT: een sterke toename van het aantal volgers, meer traffic naar het platform en een hoge betrokkenheid.

 

20.855 videoweergaves

 

Bekijk meer over deze case op www.axioma.nl/cases

Contact

Contactpersoon: Coen Zeevenhooven
Functie: Directeur