Medireva

Opdrachtgever: Medireva
Bureau: Axioma
Hoe MediReva een waardevolle community op heeft weten te bouwen voor de miljoenen mensen die een harde diagnose te horen hebben gekregen.

Delen:

De Uitdaging

In Nederland krijgen dagelijks miljoenen mensen een harde diagnose te horen: sorry u heeft… MS, darmkanker, bloedziekte, ALS, diabetes, de ziekte van Crohn. Een boodschap die je leven op zijn kop zet. MediReva, speciaalzaak in medische hulpmiddelen, wil er voor deze mensen zijn. Niet alleen met hun dienstverlening – die vaak pas nabehandeling in beeld komt – maar in het gehele traject. Van bewustwording tot diagnose en van behandeling tot ermee (leren) leven.

De uitdaging van MediReva was dan ook: hoe kunnen we onszelf echt positioneren als ‘buddy’ en zo bouwen aan duurzame relatie met onze doelgroep?

De aanpak

MediReva wil er voor haar doelgroep zijn. Hun belofte is niet voor niets: MediReva is er voor je. Er echt voor iemand kunnen zijn gaat echter niet over één nacht ijs. De doelgroep gaat door verschillende fases, én elke fase brengt weer andere vragen en emoties met zich mee. Je moet elkaar dus leren kennen, goed luisteren naar wat er speelt en weten wat iemand doormaakt. Voor de duurzame contentmarketingstrategie van MediReva is dan ook de Patient Journey in kaart gebracht. Op die manier weten we wie de doelgroep is en kunnen we in de juiste fase, met relevante content, inspelen op de veranderende emoties en behoeftes.

Onder de herkenbare paraplu Vertel… nodigt MediReva de doelgroep uit hun verhaal te delen, brengt lotgenoten met elkaar in contact en biedt inspiratie over wat er allemaal (ook met beperking) nog wél mogelijk is. Inspirerend, herkenbaar en echt. Voor en dóór de doelgroep. En dat zien we terug in de resultaten.

Resultaten

MediReva heeft een waardevolle community weten op te bouwen dat nog altijd groeit. Het is gelukt om met de inzet van een online platform, reportersteam uit de doelgroep, betrokken volgersgroep op social én een magazine écht in contact te komen met de doelgroep. Zo bouwen we elke dag verder aan die duurzame band als “buddy”. Iemand bij wie je altijd terecht kan en die ervoor je is op de momenten dat je dit het hardste nodig hebt. Dat levert mooie resultaten op:

  • 167% meer verkeer naar MediReva.nl sinds de lancering van het online platform (2019)
  • 153% stijging van het aantal volgers op Facebook in dezelfde periode
  • 163% stijging van het aantal online bestellingen over 2020 (+10.313).

Maar het allermooist zijn nog wel de persoonlijke reacties vanuit de doelgroep:

  • “Het geeft me soms net wat kracht om er tóch op uit te gaan”
  • “Ik voel me hierdoor echt getroost en minder eenzaam”
  • “Heel herkenbaar deze verhalen van lotgenoten”

 Medireva is er voor je.

Contact

Contactpersoon: Coen Zeevenhooven
Functie: Directeur