FBTO

Opdrachtgever: FBTO
Bureau: The Post

FBTO heeft The Post gevraagd om de merkoverweging voor FBTO op de relevante momenten te vergroten. Door middel van content wordt er een emotionele merklading toegepast op een functioneel overwegingsmoment van het publiek. Herkenbare feel good, real life en helpcontent zorgt ervoor dat de merkoverweging op een keuzemoment van het publiek verhoogd wordt. Brandstof voor deze content: bijzondere klantverhalen en dromen van ‘doeners’. Een groep mensen die alles uit het leven haalt en dromen en ambities najaagt. We zien hoe ze knopen doorhakken, praktische keuzes maken en kansen met beide handen aangrijpen.

Delen:

De Uitdaging

FBTO is dé verzekeraar voor consumenten die positief, zelfstandig en ondernemend in het leven staan. En daarom richten zij zich op mensen die hun dromen en doelen achternajagen. De mensen voor wie we relevant zijn, zijn positief, zelfstandig en ondernemend. Ze beseffen dat risico’s onderdeel zijn van het leven. En voelen zich hierdoor niet geremd. Verzekeren is bijzaak. Hoe bereik je een publiek dat in beginsel niet bezig is met het verzekeringsdomein omdat ze vooral bezig zijn met alles uit het leven halen?

De aanpak

The Post gaf dit gewenste publiek een naam: de doeners. Gevat in een doordachte contentstrategie waar de klanten van FBTO zelf onderdeel van zijn. Door op zoek te gaan naar verhalen van echte klanten en deze te vertalen naar diverse contentformats werd het achternajagen van de droom tentoongesteld.

De formats werden opgesteld in de klassieke hero-hub-hygiene gelaagdheid. De grootste klantverhalen werden gevat in het heroformat ‘Doeners’. Deze verhalen hebben een grootser karakter dan de andere verhalen en fungeren als stip op de horizon voor anderen. De verhalen die meer binnen het bereik van het publiek lagen, werd gevat in het hubformat ‘Doeners dichtbij’. De eerste stap richting het behalen van iemand zijn doel werd gevat in het hubformat ‘De Eerste’. De verzekeringkeuzes achter deze verhalen werden met elkaar vergeleken op hygiëneniveau in de formats ‘De Vergelijker’ en ‘De keuze van’. De content wordt door het publiek gevonden op het platform van FBTO waar, afhankelijk van het format, wordt doorverwezen naar andere formats of naar bijpassende producten. 

Resultaten

Het resultaat is een samenwerking die sinds 2018 wordt ingevuld met diverse afleveringen van de contentformats. Op themaniveau, gelieerd aan de producten, en op merkoverstijgendniveau; gelieerd aan de merkwaarden is er gewerkt aan content van en voor klanten. Middels de optimalisaties van de contentpagina’s, verspreiding van de content op diverse kanalen en sinds kort ook betaalde distributie zorgen we voor een groeiende groep aan terugkerend publiek dat FBTO weet te vinden om zijn content en zijn producten. Recentelijk is de afleveringenreeks van Jaap Boelens gepubliceerd en verspreid. De resultaten zijn overweldigend met een totaal aantal geconsumeerde minuten van 186.232, 46.413 kijkers en verschillende benchmarks die werden overtroffen. Daarnaast past deze serie het Bingemarketing-principe toe op de website, waar 6,33% van de unieke bezoekers doorklikt naar de andere afleveringen. 

Contact

Contactpersoon: Charleen van der Vechte
Functie: Cliënt Director